1/7/11

Ακραίος αντισημιτισμός, άκρα σιωπή

Ο μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, στις 20 Δεκεμβρίου 2010, σε πρωινή τηλεοπτική εκπομπή («Κοινωνία ώρα Mega»), είπε μεταξύ πολλών άλλων, επί λέξει και τα εξής:

«Ο Αδόλφος Χίτλερ ήταν όργανο του παγκόσμιου σιωνισμού και χρηματοδοτήθηκε από την περίφημη οικογένεια Ρότσιλντ, με μοναδικό σκοπό να πείσει τους Εβραίους να φύγουν από τις καλές περιοχές της Ευρώπης και να κατεβούν στο Ισραήλ για να συστήσουν τη νέα αυτοκρατορία».

Σε οποιαδήποτε άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αν ο πρόεδρος, για παράδειγμα, μιας ορεινής κοινότητας 30 κατοίκων είχε ξεστομίσει τέτοια κουβέντα, θα είχε πάει σπίτι του (σε ορισμένες μάλιστα και στη φυλακή). Ο μητροπολίτης Πειραιώς όμως όχι μόνο δεν πήγε σπίτι του, ούτε πουθενά αλλού, αλλά αντίθετα πήγαν σ’ αυτόν την ημέρα των Θεοφανείων (6.1.2011), κατά την τελετή του αγιασμού στο λιμάνι του Πειραιά, ένας υπουργός της κυβέρνησης (Γ. Διαμαντίδης), δύο αρχηγοί κομμάτων (Α. Σαμαράς, Γ. Καρατζαφέρης), ο δήμαρχος Πειραιά (Β. Μιχαλολιάκος), βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και του ΛΑΟΣ και άλλοι πολιτικοί και στρατιωτικοί παράγοντες. Ήταν επίσης εκεί και τέλεσε τον αγιασμό ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος, ο οποίος προηγουμένως είχε χαροστατήσει στη λειτουργία, στον μητροπολιτικό ναό της Αγίας Τριάδος.

Μα κανείς από όλους αυτούς, αναρωτιέμαι αφελώς - το ξέρω -, δεν είχε την ηθική και πολιτική ευαισθησία να σκεφτεί ότι τέτοιες φρικώδεις δηλώσεις πρέπει να αποδοκιμάζονται; Και αν δεν είχαν τον τρόπο ή το κουράγιο να το κάνουν ρητά, ήταν τόσο δύσκολο να εκφράσουν αυτήν την αποδοκιμασία με την απουσία τους από τούτη την εθιμοτυπία; Γιατί, να μη μου πει κανείς ότι πήγαν εκεί για να λατρέψουν τον Θεό. Αν αυτό πραγματικά ήθελαν, θα μπορούσαν να το κάνουν σε εκατοντάδες άλλους ναούς του Λεκανοπεδίου, χωρίς μάλιστα να διαταράσσεται η προσευχή τους από τις τηλεοπτικές κάμερες.

Υπήρξαν βέβαια και αντιδράσεις σε όσα είπε ο μητροπολίτης Πειραιώς, αυτή τη φορά μάλιστα περισσότερες και εντονότερες από άλλοτε. Πέραν του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου και άλλων εβραϊκών οργανώσεων και φορέων, ελληνικών και διεθνών, ξεχωρίζουμε τις δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου, της προέδρου της νεοσύστατης Δημοκρατικής Συμμαχίας Ντόρας Μπακογιάννη (σε αρκετά έντονο ύφος) και της Αρχιεπισκοπής Αμερικής. Δεν αποδοκίμασαν όμως τις φρικαλέες «απόψεις» εκείνοι που πρωτίστως έπρεπε να το πράξουν: οι επίσκοποι, οι ιερείς, οι μοναχοί, οι θεολόγοι, τα μέλη των ενοριών της Εκκλησίας της Ελλάδος. Λέω πρωτίστως αυτοί, διότι ο αντισημιτισμός συνιστά τεράστια πνευματική απειλή κατά του Χριστιανισμού, αφού αλλοιώνει με τον πιο βάναυσο τρόπο την ευαγγελική διδασκαλία.

Ας θυμίσω ότι πριν από δύο χρόνια (2009), τέτοια ακριβώς εποχή, η Καθολική Εκκλησία συγκλονιζόταν από την υπόθεση του ζηλωτή (λεφεβριστή) επισκόπου Νέλσον Ουίλλιαμσον (Nelson Williamson). Ο Ουίλλιαμσον ήταν ένας από τους 4 που χειροτόνησε αυτοβούλως επισκόπους ο ζηλωτής Μαρσέλ Λεφέβρ (Marcel Lefevre) το 1988, γεγονός που προκάλεσε αυτομάτως την απόφαση του πάπα Ιωάννη-Παύλου Β' να τους κηρύξει όλους σχισματικούς, απόφαση την οποία ήρε, τον Ιανουάριο 2009, ο νυν πάπας Βενέδικτος ΙΣΤ'. Ο ζηλωτής αυτός επίσκοπος λοιπόν με δηλώσεις του στα μέσα μαζικής ενημέρωσης αρνιόταν ότι υπήρχαν θάλαμοι αερίων στα ναζιστικά στρατόπεδα και ουσιαστικά αρνιόταν και το ίδιο το γεγονός του Ολοκαυτώματος. Καθολικοί επίσκοποι, ιερείς, ιεολόγοι και πιστοί ξεσηκώθηκαν με σφοδρότητα εναντίον του, επειδή ακριβώς έχουν συνείδηση ότι η άρνηση των θαλάμων αερίων και του Ολοκαυτώματος δεν είναι ιστορική άποψη, είναι βαρύ ηθικό ατόπημα. Η αντίδραση που ξεσηκώθηκε ήταν τέτοια, ώστε οδηγήθηκαν να τον αποδοκιμάσουν και οι ίδιοι οι δικοί του, δηλαδή η Αδελφότητα του Αγίου Πίου Ι' (ιδρύθηκε από τον Λεφέβρ το 1970). Δεν είχε τόπο να σταθεί. Ο υπουργός Εσωτερικών της Αργεντινής τον ειδοποιεί να εγκαταλείψει τη χώρα, όπου βρισκόταν, ενώ ο Βενέδικτος ΙΣΤ', που δεν γνώριζε τις δηλώσεις του πριν από την άρση της excommunicatio, δηλώνει ότι αυτή δεν συνεπάγεται αυτόματα την πλήρη κοινωνία με την Καθολική Εκκλησία, η οποία προϋποθέτει την αποδοχή της Β' Βατικανής.

Αυτά στην Καθολική Εκκλησία. Στην Ορθόδοξη, ένας επίσκοπος δηλώνει ότι ο Χίτλερ ήταν όργανο των σιωνιστών και σκόπευε απλώς να πείσει τους Εβραίους να πάνε στην Παλαιστίνη και να ιδρύσουν κράτος και τα μέλη της Εκκλησίας δεν αντιδρούν, δεν ιδρώνει το αυτί τους. Οι συνήθως εύλαλοι επίσκοποι, που κάθε τρεις και λίγο κάνουν δηλώσεις επί παντός και άλλων τινών, τώρα δεν έχουν να πουν απολύτως τίποτε! Το γεγονός αυτό είναι σοβαρότερο από τις δηλώσεις του όποιου Σεραφείμ.

Είναι ακριβώς η στιγμή να προλάβω και να συζητήσω μια φιλική αντίρρηση. Έχω και άλλες φορές ακούσει και θα ακούσω και τώρα καλούς φίλους να μου λένε: «τι κάθεσαι και ασχολείσαι με όλους αυτούς τους ανεκδιήγητους τύπους;». Τους καταλαβαίνω και ομολογώ ότι είναι μια σκέψη που τριβελίζει και το δικό μου μυαλό κάθε φορά που πιάνω να γράψω για τέτοια ζητήματα. Πράγματι, πώς να πάρεις στα σοβαρά έναν άνθρωπο που στέλνει επιστολή στη βασίλισσα Ελισάβετ της Αγγλίας (23.2.2010) και της ζητάει να αφαιρέσει τον τίτλο ευγενείας sir από τον τραγουδιστή Έλτον Τζον για κάποιες ανόητες δηλώσεις του! Μπορεί όντως, άνθρωποι άλλων επιστημονικών ειδικοτήτων να είναι αρμοδιότεροι, από ό,τι εγώ, να μιλήσουν για τον Πειραιώς Σεραφείμ και κάθε άλλον Σεραφείμ της Εκκλησίας της Ελλάδος. Σύμφωνοι. Ο άνθρωπος αυτός όμως είναι μητροπολίτης μιας από τις μεγαλύτερες μητροπόλεις της χώρας, με δεκάδες ενορίες, ιερείς, κατηχητικά σχολεία, ραδιοφωνικό σταθμό και άλλα πολλά. Θέλω δηλαδή να πω ότι όσο και αν η θλιβερή περίπτωσή του δεν έχει πραγματικά ενδιαφέρον, έχουν από την άλλη τα γενικότερα ζητήματα που ανακινεί, δηλαδή ότι:

α) Η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι στην Ελλάδα ο χώρος όπου κατεξοχήν ανθεί και διακινείται ο αντισημιτισμός. Υπάρχει εκπρόσωπος άλλου θεσμού στη χώρα μας (κοινοβουλευτικό κόμμα, Δικαιοσύνη, Πανεπιστήμιο, κλπ.) που θα τολμούσε να πει δημόσια ότι ο Χίτρλε υπήρξε όργανο του σιωνισμού;

β) Ο αντισημιτικός λόγος, τόσο ο απροκάλυπτος όσο και ο συγκεκαλυμμένος, πίσω δήθεν από τον αντισιωνισμό, έχει στη χώρα μας μεγάλο ακροατήριο, εντός και εκτός της Εκκλησίας.

γ) Οι ιερείς, θεολόγοι και οι πιστοί των ενοριών της Ορθόδοξης Εκκλησίας, είναι βουβά πρόσωπα, άφωνα. Έχουν διαπαιδαγωγηθεί να σωπαίνουν. Έχω πικρή επίγνωση αυτής της πραγματικότητας. Είναι όμως ακόμη πικρότερη η διαπίστωση ότι μένουν κυρίως βουβοί εκείνοι που κατεξοχήν θα έπρεπε να μιλάνε και να παρεμβαίνουν, ο μικρός δηλαδή αριθμός των χριστιανών που σκέφτονται, αφήνοντας έτσι ελεύθερο το πεδίο στους φονταμενταλιστές και τους φανατικούς να αφρίζουν.

Οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί πρέπει επιτέλους να κατανοήσουν, όπως το κατανόησαν με οδύνη οι Καθολικοί και οι Προτεστάντες, ότι ο αντισημιτισμός είναι συνηγορία υπέρ του εγκλήματος, άλλα ριζικά αντιχριστιανικός. Στην ιστορία του μίσους και του διωγμού των Εβραίων, οι ιστορικές ευθύνες των χριστιανικών Εκκλησιών είναι ασφαλώς κολοσσιαίες, σήμερα όμως, μετά κυρίως το Ολοκαύτωμα, οι Χριστιανοί τουλάχιστον της Δύσης, έχουν συνειδητοποιήσει πόσο απειλεί την ίδια την πίστη και τη διδασκαλία τους ο αντισημιτισμός. Και όπως έλεγε ο Ζακ Μαριταίν, ένας από τους πάμπολλους σύγχρονους χριστιανούς στοχαστές και θεολόγους, που τον πολέμησαν εν ονόματι ακριβώς της χριστιανικής αλήθειας:

«Ο αντισημιτισμός εμφανίζεται ως φαινόμενο καθολογικό που αποκαλύπτει μια αλλοίωση της χριστιανικής συνείδησης όταν γίνεται ανίκανη να αναλάβει τις δικές της ευθύνες μέσα στην ιστορία και να μείνει υπαρξιακά πιστή στις υψηλές απαιτήσεις της χριστιανικής αλήθειας...
Δεν είναι ωστόσο ασήμαντο για έναν Χριστιανό να μισεί ή να περιφρονεί ή να θέλει να αντιμετωπίζει απαξιωτικά τη φυλή από την οποία προέρχονται ο Μεσσίας του και η άμωμη Μητέρα Του. Γι’ αυτό ο πικρός ζήλος του αντισημιτισμού γυρίζει πάντοτε στο τέλος σε πικρό ζήλο κατά του ίδιου του Χριστιανισμού». [1]

Κατά τον Μαριταίν, ο Χριστιανός που είναι αντισημίτης ενεργεί κατά το πνεύμα του κόσμου και όχι κατά το πνεύμα του Χριστιανισμού. Ας προσθέσω, προσυπογράφοντας, ότι γι’ αυτόν τον σπουδαίο Χριστιανό στοχαστή και άνθρωπο θερμής πίστης, όποιος πιστεύει στα περί παγκόσμιας εβραϊκής συνωμοσίας, τελετουργικών φόνων και τα συναφή, δεν μπορεί να έχει ταυτόχρονα την αξίωση να θεωρείται ευφυής άνθρωπος, οι πεποιθήσεις αυτές είναι ισχυρή απόδειξη βλακείας (stultitia).

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ
Α) Είχε γραφτεί αυτό το κείμενο, όταν στις 3.1.2011 συνήλθε η Διαρκής Ιερά Σύνοδος (ΔΙΣ), η οποία συζήτησε, μεταξύ άλλων, και το θέμα των δηλώσεων του Σεραφείμ. Το συζήτησε θέλοντας και μη (και περισσότερο μη, παρά θέλοντας), λόγω των διεθνών αντιδράσεων που προκλήθηκαν και αποφάνθηκε:

«Μετά από επιστολή, η οποία εστάλη στην Ιερά Σύνοδο από το Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο Ελλάδος, η Διαρκής Ιερά Σύνοδο; Αποφάσισε να αποστείλει απαντητικό έγγραφο, στο οποίο αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι:

1. Η Ορθόδοξη Εκκλησία καταδικάζει κάθε μορφή φυλετισμού και διακρίσεως σε βάρος οιουδήποτε ανθρώπου επι τη βάσει φυλετικών, πολιτισμικών, θρησκευτικών ή άλλων διαφορών.


2. Ειδικότερα η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος, εξεδήλωσε πάντοτε τα φιλάδελδα αισθήματά της για τους Έλληνες που ακολουθούν την Εβραϊκή Θρησκεία.


3. Τέλος, η Εκκλησία μας, κατά τα γεγονότα του Β' Παγκοσμίου Πολέμου εμπράκτως πρωτοστάτησε και εκινδύνευσε με αυτοθυσία, για να προστατεύσει τους εν Ελλάδι διαβιούντες Εβραίους από τη ναζιστική επιβουλή.


4. Στην Αγιωτάτη Εκκλησία της Ελλάδος, έκαστος Επίσκοπος διατηρεί την αυτονομία εκφράσεως των απόψεών του, των οποίων φέρει την ευθύνη και την απόδειξη».

Κουτοπονηριές! Λες και το θέμα ήταν να καταδικαστεί γενικά ο φυλετισμός. Δεν τολμάνε καν να γράψουν τη λέξη αντισημιτισμός (στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σκοινί). Μα, όλοι κατά του ρατσισμού δηλώνουν και πρώτοι-πρώτοι οι ίδιοι οι ρατσιστές. Όχι, κύριοι συνοδικοί, το θέμα δεν ήταν να καταδικαστεί άλλη μια φορά ο φυλετισμός, αλλά να καταδικαστεί ο μητροπολίτης Πειραιώς για τις φρικτές αντισημιτικές δηλώσεις του. Είχατε μάλιστα εκ του νόμου τη δυνατότητα να τον καλέσετε να δώσει εξηγήσεις και, αν κρίνατε, να προχωρήσει περαιτέρω ο πειθαρχικός έλεγχος. Και τι σημαίνει ότι κάθε επίσκοπος «διατηρεί την αυτονομία εκφράσεως των απόψεών του»; Ποιων απόψεων; Κάθε είδους; Ακόμα και εκείνων που είναι ευθέως αντιχριστιανικές; Δεν είναι υποχρεωμένος ο επίσκοπος να εκφράζει τη διδασκαλία του Ευαγγελίου;

Β) Τόσο πολύ συγκλονίστηκε ο Σεραφείμ από την απόφαση της ΔΙΣ (σημειωτέον ότι ο ίδιος είναι μέλος της και θα ψήφισε, υποθέτω, την απόφασή της), που ευθύς μετά δήλωσε ότι: «Η Ελλάς έβγαζε ήρωες, έβγαζε και νενέκους». Κατατάσσει προφανώς τον εαυτό του στους πρώτους. Ας του θυμίσει κάποιος ότι η τελευταία φορά που ακούσαμε να γίνεται λόγος για νενέκους ήταν από τον Αλέξανδρο Γιωτόπουλο της 17Ν, κατά τη στιγμή της σύλληψής του.

Γ) Ο συγκλονισμός του Σεραφείμ από την απόφαση της ΔΙΣ φάνηκε καθαρότερα 4 μέρες αργότερα, 7 Ιανουαρίου 2011, όταν, στρεφόμενος κατά του Ισλάμ αυτή τη φορά, πρότεινε ούτε λίγο ούτε πολύ την απαγόρευσή του στη χώρα μας:

«Ο Μουσουλμανισμός αποτελεί καταστροφική λατρεία, μη συμβατή με τις προβλέψεις του ισχύοντος εν Ελλάδι Συντάγματος, όπου εν άρθρω 13 καθιερούται η ελευθερία της θρησκευτικής συνειδήσεως, αλλά σε θρησκευτικές παραδοχές που δεν αντίκεινται στη δημόσια τάξη και τα χρηστά ήθη».

Δ) Διάβασα στον ηλεκτρονικό Τύπο ότι αναπτύχθηκε κύμα συμπαράστασης προς τον Σεραφείμ. Δεν ξέρω αν πρόκειται πράγματι για κύμα, διάβασα πάντως μια δήλωση συμπαράστασης από τον μητροπολίτη Γλυφάδας Παύλο:

«... Η στεντόρεια και αταλάντευτη φωνή του μας συγκινεί και μας ενδυναμώνει γιατί είναι φωνή αλήθειας, θάρρους και αγωνιστικότητας, γιατί είναι φωνή Ορθόδοξης μαρτυρίας, που εδράζεται στο Ιερό Ευαγγέλιο, τους Ιερούς Κανόνες και την ανόθευτη παράδοση της Εκκλησίας. Συμπροσευχόμενοι, παρακαλούμε τον πανοικτίρμονα Θεό να τον ενδυναμώνει και να τον κρατά υγιή, ώστε να στηρίζει τον πιστό λαό του Θεού, να ξυπνά συνειδήσεις και να καθοδηγεί τις ψυχές των Χριστιανών στη μόνη Αλήθεια, που είναι το πρόσωπο του Χριστού μας».

Δηλαδή, το ότι ο Χίτλερ άλλο δεν έκανε από το να πείθει τους Εβραίους να κάνουν δικό τους κράτος και το ότι πρέπει να απαγορευτεί η λειτουργία της ισλαμικής θρησκείας στην Ελλάδα, είναι, κατά τον μητροπολίτη Γλυφάδας, φωνή αλήθειας που στηρίζεται στο Ευαγγέλιο, αφυπνίζει συνειδήσεις και οδηγεί τις ψυχές στον Χριστό. Αίσχος!
του Σταύρου Ζουμπουλάκη
(από το περιοδικό «Νέα Εστία»)

ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΗ:
[1] Jacques Maritain, L’ impossible antisémitisme, précédé de «Jacques Maritain et les Juifs» par Pierre-Vidal Naquet, Desclée de Brouwer, Παρίσι 2003, σ. 127. Το παράθεμα είναι από την περίφημη διάλεξή του «Les Juifs parmi les nations» (Παρίσι, 5 Φεβρουαρίου 1938).

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Deciding to buy online can result in a huge cost savings while providing you the best options for
your hair care needs today. Right away register your GHD
curly hair straightener concerning the GHD webpage so that
you just can enact the 2-year ensure as well as to look at to make certainyours is genuine.

Generally, these products are more expensive than
their watered-down counterparts, but you can find a few affordable pure silicone hair products (see below).

Ανώνυμος είπε...

There was a point when I was single that I used to
judge people I dated by whether they liked cats
or not. Products a man can purchase in the privacy of his own home, without having to take an excursion into some dark-alley porn shop, as if he was purchasing
illegal contraband. There are many specialists
that deal in printing press service online. I mean there is certainly intelligence behind
the construction, so Mother Nature has to take a back seat in this case.
This is standard cat behavior I'm probably preaching to the choir here.

Feel free to surf to my web page :: egyptian newspapers