29/6/11

Η Ορφά και η Ρουθ

«Η Ορφά καταφίλησε την πεθερά της, αλλά η Ρουθ προσκολλήθηκε σ’ αυτή. Και η Ναομί είπε: ‘Να, η συνυφάδα σου επέστρεψε στον λαό της και στους θεούς της. Επίστρεψε κι εσύ πίσω από τη συνυφάδα σου’».

«Αλλά η Ρουθ είπε: ‘Μη με αναγκάζεις να σε αφήσω, για να φύγω από πίσω σου. Επειδή, όπου πας εσύ, θα πάω κι εγώ, και όπου θα παραμείνεις εσύ, θα παραμείνω κι εγώ. Ο λαός σου, λαός μου και ο Θεός σου, Θεός μου. Όπου κι αν πεθάνεις, θα πεθάνω κι εγώ, κι εκεί θα ταφώ. Έτσι να κάνει σε μένα ο ΚΥΡΙΟΣ κι έτσι να προσθέσει, αν κάτι άλλο εκτός από τον θάνατο με χωρίσει από σένα’» (Ρουθ 1:14-17).

Κατά τη διάρκεια της Εορτής των Εβδομάδων, ή Πεντηκοστής, το βιβλίο της Ρουθ διαβάζεται σε κάθε συναγωγή. Είναι η ιστορία αγάπης μιας εθνικής, Μωαβίτισσας γυναίκας, η οποία διάλεξε να ανήκει στον λαό του Θεού. Από αυτήν γεννήθηκε ο Δαβίδ, ο βασιλιάς του Ισραήλ. Το βιβλίο της Ρουθ τελειώνει με τα λόγια, «και ο Ωβήδ γέννησε τον Ιεσσαί, και ο Ιεσσαί γέννησε τον Δαβίδ».

Το βιβλίο της Ρουθ είναι μια ιστορία που ταιριάζει στην Εορτή των Εβδομάδων για διάφορους λόγους. Στην εορτή αυτή, εκπληρώθηκαν τα λόγια του Γιεσούα: «Έτσι είναι γραμμένο: …να κηρυχθεί στο όνομά του μετάνοια και άφεση αμαρτιών σε όλα τα έθνη, ξεκινώντας από την Ιερουσαλήμ» (Λουκ. 24:47). Η πόρτα της σωτηρίας άνοιξε για τους εθνικούς. Η Ρουθ και η συνυφάδα της η Ορφά είναι προφητικές εικόνες των εθνικών που πίστεψαν στον Θεό του Ισραήλ μέσα από το κήρυγμα του Ευαγγελίου που ξεκίνησε την ημέρα της Πεντηκοστής στην Ιερουσαλήμ.

Ο Παύλος γράφει για τον Ισραήλ στην επιστολή προς Ρωμαίους 11:11-12: «Λέω, λοιπόν: Μήπως σκόνταψαν για να πέσουν; Μη γένοιτο! Αλλά, με την πτώση τους έγινε σωτηρία στα έθνη, για να τους παρακινήσει σε ζηλοτυπία. Κι αν η πτώση τους είναι πλούτος του κόσμου, και η ελάττωσή τους πλούτος των εθνών, πόσο μάλλον η ολοκληρωτική τους επιστροφή!»

Όπως ακριβώς η Ρουθ και η Ορφά είναι εικόνες των εθνικών πιστών, η πεθερά τους, η Ναομί, είναι μια εικόνα του Ισραήλ. Το γεγονός ότι η Ναομί και η οικογένειά της έπρεπε να φύγουν από τη Βηθλεέμ εξαιτίας μιας πείνας, ήταν η αφορμή που η Ρουθ και η Ορφά πίστεψαν, όπως ακριβώς γράφει ο Παύλος: «με την πτώση τους [Ισραήλ], έγινε σωτηρία στα έθνη, για να τους παρακινήσει σε ζηλοτυπία».

Αν και η Ναομί έπρεπε να φύγει από τη Βηθλεέμ, [1] ήρθε η εποχή που επέστρεψε, όπως ακριβώς ο εβραϊκός λαός επέστρεψε και πάλι στην πατρίδα του στις ημέρες μας ύστερα από 2.000 χρόνια. Την εποχή εκείνη ο άντρας της Ναομί και οι δυο της γιοι είχαν πεθάνει. Στον φυσικό κόσμο η Ναομί δεν είχε μέλλον. Αλλά η Ρουθ κατάλαβε αυτό που αργότερα γράφει ο Παύλος στην επιστολή προς Ρωμαίους: «οι Ισραηλίτες, των οποίων είναι …οι διαθήκες, …και οι υποσχέσεις. …Και σας λέω ότι ο Ιησούς Χριστός έγινε διάκονος της περιτομής χάρη της αλήθειας του Θεού, για να βεβαιώσει τις υποσχέσεις που δόθηκαν στους πατέρες» (Ρωμ. 9:4; 15:8).

Το όνομα της Ρουθ σημαίνει «φιλία», στα εβραϊκά. Στα σύγχρονα εβραϊκά χρησιμοποιείται για την πιστότητα που δείχνουν οι στρατιώτες ο ένας προς τον άλλον στον στρατό για να πολεμήσουν μαζί μέχρι θανάτου. Η Ρουθ κατάλαβε ότι παρά την πτώση του Ισραήλ, ο Θεός δεν ακύρωσε τις διαθήκες και τις υποσχέσεις Του που έκανε μαζί τους. Έτσι δια πίστεως διάλεξε να προσκοληθεί στη Ναομί και να πάει μαζί της. Αυτό είναι που είπε στη Ναομί:

«Μη με αναγκάζεις να σε αφήσω, για να φύγω από πίσω σου. Επειδή όπου αν πας εσύ, θα πάω κι εγώ, και όπου θα παραμείνεις εσύ, θα παραμείνω κι εγώ. Ο λαός σου, λαός μου, και ο Θεός σου, Θεός μου. Όπου κι αν πεθάνεις, θα πεθάνω κι εγώ, κι εκεί θα ταφώ. Έτσι να κάνει σε μένα ο ΚΥΡΙΟΣ κι έτσι να προσθέσει, αν κάτι άλλο εκτός από τον θάνατο με χωρίσει από σένα» (Ρουθ 1:16-17).

Εξαιτίας της φιλίας και της πιστότητάς της προς τον Θεό του Ισραήλ και προς την πεθερά της, η Ρουθ έγινε η νύφη ενός συγγενή-λυτρωτή, όταν κάθε ελπίδα από φυσικής πλευράς είχε χαθεί από τη γενεολογία του Μεσσία. Μέσω αυτής γεννήθηκαν ο βασιλιάς Δαβίδ και αργότερα ο Μεσσίας.

Ενώ η Ρουθ είναι τύπος της Νύφης του Μεσσία, η Ορφά είναι τύπος της πόρνης. Το όνομά της προέρχεται από μια εβραϊκή ρίζα που σημαίνει «σβέρκος». Όπως και η Ρουθ, έτσι και η Ορφά μπολιάστηκε στην οικογένεια του Ισραήλ μέσω ενός από τους γιους της Ναομί. Αλλά στο τέλος γύρισε την πλάτη της στην πεθερά της. Εγκατέλειψε όχι μόνο τη Ναομί αλλά και τον Θεό της Ναομί, επειδή τα δύο αυτά είναι αχώριστα. Με τραγικό τρόπο αναφέρεται: «‘Να’, είπε η Ναομί, ‘η συνυφάδα σου [Ορφά] επέστρεψε στον λαό της και στους θεούς της».

Η Ρουθ και η Ορφά όφειλαν ένα χρέος στη Ναομί για την πίστη τους, όπως γράφει κι ο Παύλος στην επιστολή προς Ρωμαίους 15:27: «Επειδή αν τα έθνη έγιναν κοινωνοί στις πνευματικές ευλογίες των Ιουδαίων, χρωστούν να τους υπηρετήσουν και στα υλικά». Ο Παύλος γράφει επίσης ότι: «έγινε σωτηρία στα έθνη, για να παρακινήσει το Ισραήλ σε ζηλοτυπία». Η Ρουθ εκπλήρωσε πολύ όμορφα αυτό το θείο πεπρωμένο μέσα από τις πράξεις ευγνωμοσύνης και αγάπης προς τη Ναομί, όταν αυτή είχε χάσει κάθε ελπίδα, ενώ η Ορφά απομακρύνθηκε από τον Θεό του Ισραήλ. Η Ορφά είναι σύμβολο της πόρνης και της αποστασίας των εσχάτων ημερών και της απομάκρυνσης από την πίστη.

ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΝΥΦΗ
Το Ισραήλ και η θεολογία της αντικατάστασης θα είναι η διαχωριστική γραμμή μεταξύ της πόρνης και της Νύφης στις έσχατες ημέρες. Όπως η Ναομί επέστρεψε ξανά στη Γη της Επαγγελίας, ο εβραϊκός λαός επέστρεψε στη γη των πατέρων του στην εποχή μας. Άραγε, εμείς θα μοιάσουμε της Ρουθ και θα ξεπληρώσουμε το χρέος μας προς το Ισραήλ και θα σταθούμε μαζί τους ακόμα και μέχρι θανάτου, ή θα μοιάσουμε της Ορφά και θα τους εγκαταλείψουμε όπως κι ο υπόλοιπος κόσμος;

Όταν η Ναομί επέστρεψε ξανά στη Βηθλεέμ ήταν γεμάτη πίκρα. «Μη με ονομάζετε Ναομί, ονομάζετέ με Μαρά, επειδή ο Παντοδύναμος με πίκρανε υπερβολικά» (Ρουθ 1:20). Δεν είχε πίστη: «Επιστρέψτε, θυγατέρες μου. Γιατί να έρθετε μαζί μου; Μήπως έχω ακόμα γιους στην κοιλιά μου, για να γίνουν άντρες σας;» (Ρουθ 1:11).

Μέσα από την ανιδιοτελή της υπηρεσία προς τη Ναομί, η Ρουθ μπόρεσε να διεγείρει την πεθερά της σε πίστη. Δούλεψε πιστά στα χωράφια την εποχή του θερισμού για να φροντίσει την πεθερά της. Κι όταν έφτασε ο πλήρης θερισμός, είπε η Ναομί μια μέρα στη Ρουθ: «Θυγατέρα μου, να μη ζητήσω ανάπαυση σε σένα για να ευημερήσεις;» (Ρουθ 3:1). Η πίκρα και η απιστία της Ναομί είχαν φύγει. Πίστεψε όπως γράφει και ο Παύλος στην επιστολή προς Ρωμαίου 11:25-26: «Στον Ισραήλ έγινε τύφλωση κατά ένα μέρος μέχρις ότου μπει μέσα το πλήρωμα των εθνών, και έτσι, όλος ο Ισραήλ θα σωθεί».

Αφού πίστεψε η Ναομί άρχισε να διδάσκει στη Ρουθ τα έθιμα του λαού της. Εξαιτίας της πλούσιας εκπαίδευσης που πήρε η Ρουθ από τη Ναομί, έγινε η Νύφη του συγγενή-λυτρωτή. «‘Όλα όσα μου λες θα τα κάνω’, απάντησε η Ρουθ. Και κατέβηκε στο αλώνι [για να περιμένει τον Νυμφίο] και έκανε όλα όσα την πρόσταξε η πεθερά της» (Ρουθ 3:5-6).

Οι διδασκαλίες της Ναομί στη Ρουθ αναφέρονται στην Τορά. Τα ειδωλολατρικά έθιμα της Ρουθ δεν μπορούσαν να την βοηθήσουν να κερδίσει την τελική εκτίμηση του Βοόζ, αν και η πίστη της είχε ήδη αιχμαλωτίσει την καρδιά της. Έτσι και στις μέρες μας πρέπει να επιστρέψουμε στην πλούσια πνευματική κληρονομιά του Ισραήλ και στις διδασκαλίες της Τορά, αν θέλουμε να γίνουμε η Νύφη που προετοιμάζεται για τον Νυμφίο.

Πρέπει να έχουμε κατά νου ότι δεν παντρευόμαστε έναν εθνικό Χριστό, αλλά τον Μεσσία του Ισραήλ. Ο Σωτήρας μας είναι ένας Ιουδαίος που φύλαξε με πιστότητα την Τορά και «είναι ο ίδιος χθες και σήμερα και στους αιώνες» (Εβρ. 13:8). «Άκουσε, θυγατέρα, και δες, και στρέψε το αυτί σου, και λησμόνησε τον λαό σου, και το σπίτι του πατέρα σου. Και ο βασιλιάς θα επιθυμήσει το κάλλος σου, επειδή, αυτός είναι ο Κύριός σου, και προσκύνησέ τον» (Ψαλμ. 45:10-11).

Το πιο αξιοσημείωτο σημείο στο βιβλίο της Ρουθ είναι ότι υπήρξε μια εθνική που διατήρησε τη γενεαλογία του Μεσσία, όπως γράφει και ο Παύλοςστην επιστολή προς Ρωμαίους 11:31: «για να ελεηθούν κι αυτοί [Ισραήλ] σαν αποτέλεσμα του ελέους του Θεού προς εσάς [Εθνικούς]». Οι εθνικοί πιστοί σήμερα κρατούν το κλειδί για τη σωτηρία του Ισραήλ. Θα αναγνωρίσουμε, άραγε, την πρόκληση που βρίσκεται μπροστά μας ακολουθώντας τα βήματα της Ρουθ και κατανοώντας ότι το πεπρωμένο μας συνδέεται με τις υποσχέσεις του Θεού προς το Ισραήλ;

Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΡΙΣΗ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ
Όλος ο κόσμος έχει αποφασίσει ότι το Ισραήλ πρέπει να εγκαταλέιψει τη μισή κληρονομιά που του έδωσε ο Θεός και να τη δώσει στους ορκισμένους εχθρούς του για να έχει ειρήνη. Όπως η Ορφά και η Ρουθ, όταν η Ναομί επέστρεφε στη Γη της Επαγγελίας, έτσι και η Εκκλησία βρίσκεται σήμερα σε σταυροδρόμια. Τίνος το μέρος θα πάρει στη διαμάχη; Είναι μια επιλογή ανάμεσα στην πόρνη και στη νύφη. Η πόρνη αρνείται στο Ισραήλ τις υποσχέσεις του. Η νύφη καταλαβαίνει ότι δεν έχει μέλλον έξω από το Ισραήλ, γιατί οι διαθήκες και οι υποσχέσεις ανήκουν στο Ισραήλ.

Σήμερα υπάρχει αρκετή συζήτηση σχετικά με την ενότητα στην Εκκλησία. Στην Ευρώπη υπάρχει ένα ισχυρό οικουμενικό κίνημα, ιδιαίτερα μεταξύ Χαρισματικών και Πεντηκοστιανών, όσο παράξενο κι αν ηχεί, για να ενώσει όλους τους πιστούς υπό την ηγεσία του Πάπα στη Ρώμη. Την ίδια στιγμή, ο Πάπας τονίζει ότι η Αγία Γη πρέπει να διαιρεθεί και η μισή να γίνει ένα μουσουλμανικό Παλαιστινιακό κράτος.

Πρέπει να προσέχουμε, επειδή αυτό είναι ένα λανθασμένο κίνημα. Σίγουρα ο Θεός δεν θέλει οι ακόλουθοι του Μεσσία Του να ενωθούν υπό την ηγεσία ενός ηγέτη και μιας Εκκλησίας που αρνείται στον λαό της διαθήκης Του τις υποσχέσεις τους! Είναι η Εκκλησία της Ορφά της πόρνης, και ο Θεός λέει πολύ καθαρά:

«Μη ομοζυγείτε με τους απίστους. Επειδή, ποια συμμετοχή έχει η δικαιοσύνη με την ανομία; Και ποια κοινωνία έχει το φως με το σκοτάδι; Και ποια συμφωνία έχει ο Χριστός με τον Βελίαλ; Ή, ποια μερίδα έχει ο πιστός με τον άπιστο; Και πώς να συμβιβαστεί ο ναός του Θεού με τα είδωλα; Επειδή, εσεές είστε ναός του ζωντανού Θεού, όπως ο Θεός είπε: ‘Ότι θα κατοικώ ανάμεσα σ’ αυτούς και θα περπατάω,
και θα είμαι Θεός τους, και αυτοί θα είναι λαός μου’. Γι’ αυτό, ‘βγείτε έξω από ανάμεσά τους και αποχωριστείτε’, λέει ο Κύριος, ‘και μη αγγίξετε ακάθαρτο’, και ‘εγώ θα σας δεχθώ, και θα είμαι πατέρας σας, κι εσείς θα είστε γιοι μου και θυγατέρες’, λέει ο Κύριος ο Παντοκράτορας» (Β' Κορ. 6:14-18).

Η ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟΝ ΕΒΡΑΪΚΟ ΛΑΟ
Έχουμε κληθεί να είμαστε φρουροί επάνω στα τείχη της Ιερουσαλήμ μέχρις ότου η Ιερουσαλήμ γίνει αίνεση επάνω στη γη, όταν επιστρέψει ο Μεσσίας! Καθώς τα έθνη του κόσμου θέλουν να διαιρέσουν την πόλη του Θεού και να κάνουν τη Βιβλική Ιερουσαλήμ πρωτεύουσα ενός μουσουλμανικού κράτους που μισεί τον εκλεκτό λαό Του, εμείς πρέπει να σταθούμε για να επικρατήσει η δικαιοσύνη.

- Η Ιερουσαλήμ αναφέρεται περίπου 1.000 φορές στη Βίβλο. Ούτε μια φορά δεν αναφέρεται στο Κοράνιο.

- Οι θεοσεβείς Ιουδαίοι, σαν τον Δανιήλ, πάντα στρέφονταν προς την Ιερουσαλήμ όταν προσεύχονταν. Οι Μουσουλμάνοι πάντα στρέφονται προς τη Μέκκα.

- Στην Ιερουσαλήμ οι Ιουδαίοι πάντα κοιτάζουν προς το μέρος όπου ο Θεός διάλεξε να θέσει το όνομά Του, όταν προσεύχονται. Οι Μουσουλμάνοι στρέφουν τα νώτα τους προς τον τόπο αυτόν, όταν προσεύχονται.

- Οι πιστοί Ιουδαίοι αναφέρουν την Ιερουσαλήμ 21 φορές κάθε μέρα στην προσευχή τους προς τον Θεό. Οι Μουσουλμάνοι ούτε μια φορά.

- Ο βασιλιάς Δαβίδ, ο άνδρας κατά την καρδιά του Θεού, έκανε την Ιερουσαλήμ την αιώνια πρωτεύουσα του Ισραήλ, πάνω από 1600 χρόνια πριν υπάρξει οποιοσδήποτε Μουσουλμάνος. Η Ιερουσαλήμ ποτέ δεν υπήρξε η πρωτεύουσα οποιουδήποτε μουσουλμανικού κράτους. Δικαιωματικά, η Ιερουσαλήμ ανήκει ιστορικά και θρησκευτικά στον εβραϊκό λαό.

Σήμερα υπάρχει ένα αυξανόμενο κίνημα μεταξύ των Χριστιανών που προσεύχονται για την ειρήνη και την ευημερία της Ιερουσαλήμa. Σίγουρα αυτό είναι έργο του Αγίου Πνεύματος. Δυστυχώς, όμως, πολλοί Χριστιανοί σήμερα δεν έχουν ένα σταθερό θεμέλιο πίστης για το πώς να προσεύχονται για την πόλη του Θεού. 2.000 χρόνια θεολογίας της αντικατάστασης έχουν συσκοτίσει τη σκέψη μας και μας έχουν αποστερήσει από τη Βιβλική όραση του να προσευχόμαστε για την Ιερουσαλήμ. Είναι ντροπή που οι Χριστιανοί γενικά δεν βλέπουν καμιά απολύτως αξία στο Ναό, παρά το γεγονός που αναφέρει για τον Γιεσούα: «Ο ζήλος του οίκου σου με κατέφαγε» (Ιωάν. 2:17).

Δεν μπορούμε να πάρουμε μια θέση υπέρ της Ιερουσαλήμ μόνο για πολιτικούς λόγους ή μόνο εξαιτίας της συμπάθιάς μας προς τον εβραϊκό λαό. Πρέπει να καταλάβουμε ότι η Ιερουσαλήμ είναι και πάντα ήταν στην καρδιά του λυτρωτικού προγράμματος του Θεού για την ανθρωπότητα. Είναι η τελική κατάληξη και ο τόπος ανάπαυσης για τον Γιο Του, τον Λυτρωτή και Βασιλιά μας.

«Και να, θα μείνεις έγκυος, και θα γεννήσεις έναν γιο, και θα αποκαλέσεις το όνομά του Γιεσούα. Αυτός θα είναι μεγάλος, και θα ονομαστεί Υιός του Υψίστου. Κι ο Κύριος ο Θεός θα του δώσει τον θρόνο του Δαβίδ του πατέρα του [στην Ιερουσαλήμ], και θα βασιλεύσει επάνω στον οίκο του Ιακώβ στους αιώνες. Και η βασιλεία Του δεν θα έχει τέλος» (Λουκ. 1:31-33).

«Και άκουσα φωνή κάποιου που μιλούσε σε μένα από τον οίκο... Και μου είπε: ‘Γιε ανθρώπου, τον τόπο του θρόνου μου και τον τόπο του πέλματος των ποδιών μου, όπου θα κατοικώ μέσα στον οίκο Ισραήλ στον αιώνα’...» (Ιεζεκιήλ 43:6-7).

Σας ενθαρρύνουμε όλους σας να συλλογιστείτε τις αρχαίες, εβραϊκές, βιβλικές προσευχές που αναφέρονται παρακάτω και να τις συμπεριλάβετε στις καθημερινές ικεσίες και αγωνιώδεις προσευχές σας για την Ιερουσαλήμ, το άγιο όρος του Θεού. Σαν τη «Ρουθ», εθνικέ πιστέ στον Μεσσία Γιεσούα, ενώσου με τη «Ναομί», το Ισραήλ, σαν πιστός φρουρός-μεσίτης επάνω στα τείχη της Ιερουσαλήμ.

«Επίστρεψε με χάρη στην Ιερουσαλήμ την πόλη Σου, και κατοίκησε σ’ αυτήν όπως έχεις υποσχεθεί. Ανοικοδόμησέ την σύντομα στις ημέρες μας σαν ένα αιώνιο οικοδόμημα και γρήγορα στήσε μέσα σ’ αυτήν το θρόνο του Δαβίδ. Ευλογημένος είσαι Εσύ, Κύριε, που ανοικοδομείς την Ιερουσαλήμ».[2]

«Ταχέως κάνε ο απόγονος του υπηρέτη Σου Δαβίδ, ο Μεσσίας Γιεσούα, να ανθίσει, και ας εξυφωθεί το κέρας Του με τη σωτηριακή δύναμή Σου, επειδή περιμένουμε όλη την ημέρα για τη σωτηρία Σου. Ευλογημένος είσαι Εσύ, Κύριε, που κάνεις να ανθίσει η σωτηρία».[3]

Και μετά το φαγητό:
«Σε ευχαριστούμε, ΚΥΡΙΕ, Θεέ μας για την κληρονομιά που έδωσες στους πατέρες μας: μια όμορφη, καλή και απλόχωρη χώρα, μια διαθήκη και την Τορά και ψωμί για ικανοποίηση. Ευλογημένος είσαι Εσύ, ΚΥΡΙΕ, για τη γη και για την τροφή».

«Γι’ αυτό ευσπλαχνίσου, ΚΥΡΙΕ, Θεέ μας τον Ισραήλ τον λαό Σου, την Ιερουσαλήμ την πόλη Σου, τη Σιών το κατοικητήριο της δόξας Σου και τη βασιλεία του Οίκου του Δαβίδ, του χρισμένου Σου. Ανοικοδόμησε την Ιερουσαλήμ, την πόλη της αγιότητας, σύντομα στις ημέρες μας. Ευλογημένος είσαι Εσύ, ΚΥΡΙΕ, που με ευσπλαχνία κτίζεις την Ιερουσαλήμ. Αμήν».

ΠΡΟΣΕΥΧΗ
Προσεύχεστε να παρουσιαστεί μεταξύ των εθνικών πιστών στον Γιεσούα, μια Νύφη τύπου Ρουθ για να σταθεί με το Ισραήλ σήμερα!

«Αλλά η Ρουθ είπε: ‘Μη με αναγκάζεις να σε αφήσω, για να φύγω από πίσω σου. Επειδή, όπου πας εσύ, θα πάω κι εγώ, και όπου θα παραμείνεις εσύ, θα παραμείνω κι εγώ. Ο λαός σου, λαός μου και ο Θεός σου, Θεός μου. Όπου κι αν πεθάνεις, θα πεθάνω κι εγώ, κι εκεί θα ταφώ. Έτσι να κάνει σε μένα ο ΚΥΡΙΟΣ κι έτσι να προσθέσει, αν κάτι άλλο εκτός από τον θάνατο με χωρίσει από σένα’» (Ρουθ 1:16-17).

Προσεύχεστε για αποκάλυψη και μετάνοια από τη θεολογία της αντικατάστασης!

«Αν μερικά από τα κλαδιά αποκόπηκαν, ενώ εσύ, ενώ ήσουν αγριελιά, μπολιάστηκες ανάμεσα σ’ αυτά και έγινες ενεργά συμμέτοχη με τη ρίζα και με το πάχος του ήμερου ελιόδεντρου, μη καυχάσαι σε βάρος των κλαδιών. Αν όμως καυχάσαι σε βάρος τους, εσύ δεν βαστάζεις τη ρίζα, αλλά η ρίζα εσένα» (Ρωμ. 11:17-18).

Προσεύχεστε για μετάνοια από το λανθασμένο κίνημα ενότητας με τη θεολογία της αντικατάστασης!

«Μη ομοζυγείτε με τους απίστους. Επειδή, ποια συμμετοχή έχει η δικαιοσύνη με την ανομία; Και ποια κοινωνία έχει το φως με το σκοτάδι; ...Γι’ αυτό, ‘βγείτε έξω από ανάμεσά τους και αποχωριστείτε’, λέει ο Κύριος, ‘και μη αγγίξετε ακάθαρτο’, και ‘εγώ θα σας δεχθώ’, και, ‘θα είμαι πατέρας σας, κι εσείς θα είστε γιοι μου και θυγατέρες’, λέει ο Κύριος ο Παντοκράτορας» (Β’ Κορ. 6:14-18).

Προσεύχεστε ώστε το Ισραήλ, ιδιαίτερα ο πρωθυπουργός του, να είναι ισχυρό και να μην ενδώσει στις πιέσεις των εθνών για διαίρεση της χώρας!

«Κατά τις ημέρες εκείνες και κατά τον καιρό εκείνο, όταν επιστρέψω τους αιχμαλώτους του Ιούδα και της Ιερουσαλήμ, θα συγκεντρώσω ακόμα όλα τα έθνη και θα τα κατεβάσω στην κοιλάδα του Ιωσαφάτ. Και θα κριθώ μαζί τους εκεί υπέρ του λαού μου και της κληρονομιάς μου, του Ισραήλ, που τον διέσπειραν ανάμεσα στα έθνη και διαμοιράστηκαν τη γη μου» (Ιωήλ 3:1-3).

Προσεύχεστε ώστε τα σχέδια για ένα νέο στολίσκο για τη Γάζα, το καλοκαίρι αυτό, να αποτύχουν πλήρως!

«Θεέ μου,κάνε τους σαν τροχό, σαν άχυρο μπροστά στον άνεμο. Όπως η φωτιά καίει το δάσος, και όπως η φλόγα κατακαίει τα βουνά, έτσι να τους καταδιώξεις με την ανεμοζάλη σου και με τον ανεμοστρόβιλό σου, κατατρόμαξέ τους. Γέμισε με ατιμία τα πρόσωπά τους, ΚΥΡΙΕ, για να ζητήσουν το όνομά σου» (Ψαλμ. 83:13-16).

Προσεύχεστε ώστε το όνομα του Θεού να δοξαστεί σε όλη τη Γη μέσω της παλινόρθωσης του Ισραήλ!

«Ας δουν το ζήλο σου υπέρ του λαού σου και ας ντροπιαστούν. …Πλήθυνες το έθνος, ΚΥΡΙΕ, πλήθυνες το έθνος. Δοξάστηκες. Μάκρυνες όλα τα όρια της γης» (Ησα. 26:11,15).

Προσεύχεστε για έναν μεγάλο θερισμό στη βασιλεία του Θεού μέσα στον μουσουλμανικό κόσμο!

«Η Ρίζα του Ιεσσαί θα φυτρώσει, αυτός που εγείρεται για να βασιλεύει επάνω στα έθνη. Σ’ αυτόν τα έθνη θα ελπίσουν» (Ρωμ. 15:12).

Είθε ο Θεός να σας ευλογεί σαν φρουρούς πάνω στα τείχη της Ιερουσαλήμ!

Lars και Harriet Enarson

Υποσημειώσεις:
[1] Βηθλεέμ σημαίνει «οίκος άρτου».
[2] Σύγκρινε Πράξεις 3:20-22, Λουκά 1:30-33, Εβραίους 11:10, Αποκ. 21:2-3, κλπ.
[3] Σύγκρινε Ζαχαρία 12:10, 14:3, Ματθαίο 23:37-39, Αποκ. 19:11-16, κλπ.

28/6/11

Ο αποκλεισμός της Γάζας κι ο «στολίσκος της Ελευθερίας»

Το ενημερωτικό δελτίο, το οποίο διέρρευσαν κυβερνητικές πηγές του Ισράηλ και το περιεχόμενο του οποίου πρώτο αποκάλυψε χθες το newscode.gr στο ρεπορτάζ με τίτλο «Ο ‘στολίσκος της Γάζας’, η ελληνική τρομοκρατία, η Αλ Κάιντα, η Χαμάς, η ΗΙΙ και ο γιος του Ερντογάν», εκτός από τις πληροφορίες, οι οποίες αφορούν στις σχέσεις και τις διασυνδέσεις της «Free Gaza» και του ελληνικού παραρτήματος με την επωνυμία «Ένα Καράβι για τη Γάζα» με εγχώριους και διεθνείς εξτρεμιστικούς κύκλους, περιέχει μία σειρά πληροφοριών για το θέμα του ναυτικού αποκλεισμού της Γάζας.
Ως αιτιολογικό στοιχείο του αποκλεισμού της Γάζας, προς την οποία θα καταπλεύσει ο νέος «στολίσκος της Ελευθερίας» στα τέλη Ιουνίου, αναφέρεται το γεγονός ότι το Ισραήλ «Δεδομένου ότι βρίσκεται σε μια εμπόλεμη κατάσταση με την Χαμάς, το 2007, επέβαλε ένα ναυτικό αποκλεισμό στην Λωρίδα της Γάζας με στόχο να εμποδίσει την παράνομη μετακίνηση όπλων προς το καθεστώς εκεί. Οι συντεταγμένες του αποκλεισμού έχουν ανακοινωθεί και προσδιοριστεί και είναι απόλυτα σύννομος με το Διεθνές Δίκαιο».
Μάλιστα πραγματοποιείται αναφορά στη Σύμβαση του Σαν Ρέμο το 1994 για την Εφαρμογή του Διεθνούς Δικαίου για τις Ένοπλες Συγκρούσεις στη Θάλασσα, σύμφωνα με το οποίο και όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το ισραηλινό ενημερωτικό δελτίο «η διατήρηση του αποκλεισμού μπορεί να επιβληθεί με την αναχαίτιση πλοίων που προσπαθούν να τον παραβιάσουν καθώς εισέρχονται σε εμπόλεμη ζώνη, κάτι που περιλαμβάνει και την κατάληψή τους σε διεθνή ύδατα.
Επομένως, οι ισχυρισμοί των ακτιβιστών της ‘Free Gaza’ ότι το Ισραήλ παραβιάζει το Διεθνές Δίκαιο με τον αποκλεισμό ή ότι το παραβίασε όταν εμπόδισε τον τελευταίο στολίσκο να εισέρθει στη Γάζα τον Μάιο του 2010, δεν έχουν καμία πραγματική βάση».
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το έγγραφο «Παρά το γεγονός ότι το Ισραήλ αποχώρησε πλήρως από την Λωρίδα της Γάζας διαλύοντας όλους τους οικισμούς και απομακρύνοντας δια της βίας όλους τους Ισραηλινούς εποίκους, έχει βρεθεί σε μια εμπόλεμη κατάσταση με το καθεστώς της Χαμάς που κυβερνά την Λωρίδα. Από τότε που αποχώρησαν οι Ισραηλινές Ένοπλες Δυνάμεις έχουν εξαπολυθεί 12.000 χιλιάδες ρουκέτες από την Γάζα εναντίον Ισραηλινών πολιτών μέσα στα σύνορα του Ισραήλ».
Το ενημερωτικό δελτίο αναφέρει ότι «Στο τέλος του 2008, το Ισραήλ αναγκάστηκε να πραγματοποιήσει μια μεγάλης κλίμακας στρατιωτική επιχείρηση εναντίον της Χαμάς στην Λωρίδα της Γάζας που διήρκησε έναν μήνα με στόχο να σταματήσει τις ρίψεις ρουκετών εναντίον Ισραηλινών πολιτών».

Η ΧΑΜΑΣ
Ειδικότερα γίνεται αναφορά στην Χαμάς, η οποία χαρακτηρίζεται ως «μία ακραία Ισλαμική οργάνωση, η οποία έχει χαρακτηριστεί ως τρομοκρατική τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την Ε.Ε.». Σε συνέχεια του χαρακτηρισμού της οργάνωσης Χαμάς το έγγραφο περιγράφει τους στόχους της ως εξής «Έχει ως δεδηλωμένο στόχο την εξόντωση του Κράτους του Ισραήλ. Παίρνει εντολές από την Τεχεράνη ενώ απορρίπτει την ύπαρξη του Ισραήλ καθώς και όλες τις προηγούμενες ειρηνευτικές συμφωνίες που έχουν υπογραφεί με την Παλαιστινιακή Αρχή. Ευθύνεται για τον θάνατο τουλάχιστον 1.000 Ισραηλινών πολιτών σε βομβιστικές επιθέσεις αυτοκτονίας και την ρίψη χιλιάδων ρουκετών εναντίον αμάχων στο Ισραήλ».
Σύμφωνα με στοιχεία που παραθέτει το εν λόγω ενημερωτικό δελτίο οι ρουκέτες, οι οποίες εξαπολύθηκαν εναντίον του Ισραήλ, από τις αρχές του 2009, έχουν υπερβεί τον αριθμό των 700, ενώ ακόμη πραγματοποιείται αναφορά στο γεγονός ότι στις 7 Απριλίου 2011, ρουκέτα της Χαμάς έπληξε ένα σχολικό λεωφορείο στο Ισραήλ σκοτώνοντας έναν δεκαεξάχρονο μαθητή.
Ως εκ τούτου, σύμφωνα με το έγγραφο «η Χαμάς συνεχίζει να αποτελεί μια ξεκάθαρη απειλή για την ασφάλεια του Κράτους του Ισραήλ».

ΙΡΑΝΙΚΑ ΟΠΛΑ
Εξαιρετικά σημαντικές είναι οι πληροφορίες για την παράνομη διακίνηση όπλων προς την Λωρίδα της Γάζας, μέσω της θάλασσας. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, τον περασμένο Μάρτιο του Πολεμικό Ναυτικό του Ισραήλ σταμάτησε το πλοίο «Victoria» στο οποίο βρέθηκαν 50 τόνοι όπλων ιρανικής προέλευσης, τα οποία σύμφωνα με τις έρευνες των Ισραηλινών προορίζονταν για τη Χαμάς. Ανάμεσα στα όπλα υπήρχαν και πολλοί όλμοι.
Σε αυτή τη βάση το έγγραφο αναφέρει ότι «Η απειλή της παράνομης διακίνησης όπλων προς την Λωρίδα της Γάζας μέσω θαλάσσης δεν είναι θεωρητική». Μάλιστα όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται «Δεν είναι η πρώτη φορά που το Ισραηλινό Ναυτικό εντόπισε πλοίο που μετέφερε κρυφά παράνομα όπλα».
Τον Νοέμβριο του 2009 στο πλοίο «Francop», στην κατάληψη του οποίου προχώρησε το Ισραηλινό Πολεμικό Ναυτικό, εντοπίστηκαν 500 τόνοι όπλων επίσης ιρανικής προέλευσης, τα οποία όπως αναφέρει το έγγραφο «προορίζονταν για την Χεζμπολάχ στο Λίβανο».
Επίσης το 2003 η IDF πραγματοποίησε έρευνα στο πλοίο «Karine A», το οποίο μετέφερε 50 τόνους ρουκετών, όλμων και πυρομαχικών σε «Παλαιστίνιους εξτρεμιστές στη Λωρίδα της Γάζας», όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται.

Ο «ΣΤΟΛΙΣΚΟΣ» ΚΑΙ Η ΓΑΖΑ
Με το επιχείρημα ότι η Γάζα δεν αποτελεί διεθνώς αναγνωρισμένο λιμάνι και η μεγάλη πλειονότητα των αγαθών που περνά μέσα στη Λωρίδα της Γάζας μεταφέρεται μέσω των «επίσημα αναγνωρισμένων χερσαίων περασμάτων», στο ενημερωτικό δελτίο αναφέρεται ότι «Με την επιβολή του ναυτικού αποκλεισμού, το Ισραήλ έχει το δικαίωμα να καθορίσει τα λιμάνια στα οποία μπορεί να μεταφερθεί η ανθρωπιστική βοήθεια προκειμένου να γίνει πρώτα έλεγχος και στη συνέχεια να διακομιστεί στην Γάζα μέσω των χερσαίων περασμάτων».
Μάλιστα προστίθεται ότι «Κατά την διάρκεια της αποστολής του προηγούμενου στολίσκου τον Μάιο του 2010, το Ισραήλ έκανε έκκληση στους ακτιβιστές να μεταφέρουν την βοήθειά τους στο ισραηλινό λιμάνι Αστόντ στη Γάζα για να ελεγχθεί και έπειτα να στείλουν εκπροσώπους τους να παρακολουθήσουν την παράδοση των αγαθών τους στην Λωρίδα της Γάζας μέσω των επίσημων χερσαίων περασμάτων. Οι ακτιβιστές αρνήθηκαν».
Εξαιρετικά μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι πληροφορίες αναφορικά με το γεγονός ότι μεγάλο μέρος της ανθρωπιστικής βοήθειας, την οποία μετέφερε ο «στολίσκος της Ελευθερίας» τον Μάιο του 2010, πετάχτηκε καθώς φάρμακα, τρόφιμα και άλλα προϊόντα είχαν λήξει και ως εκ τούτου ήταν ακατάλληλα για κατανάλωση ή χρήση.
Επίσης, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται «Η ποσότητα της ανθρωπιστικής βοήθειας που περνά μέσα στην Λωρίδα της Γάζα από τα επίσημα χερσαία Ισραηλινά περάσματα είναι πολύ μεγαλύτερη από την υποτιθέμενη βοήθεια που έχει μεταφερθεί στην Λωρίδα από την οργάνωση ‘Free Gaza’».
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρατίθενται η «Free Gaza» τα τρία τελευταία χρόνια και στις εννέα προηγούμενες αποστολές της έχει μεταφέρει μόλις 10.010 τόνους βοήθειας στην Λωρίδα της Γάζας, βοήθεια η οποία χαρακτηρίζεται «μηδαμινή».
Όπως αναφέρουν στοιχεία της COGAT (Συντονιστική Αρχή της Ισραηλινής Κυβέρνησης στις παλαιστινιακές περιοχές), τα οποία συμπεριλαμβάνονται στα στοιχεία του ισραηλινού ενημερωτικού δελτίου, τον Μάρτιο του 2011, μεταφέρθηκαν στη Γάζα 121,970 τόνοι ανθρωπιστικής βοήθειας όπως τρόφιμα, ρούχα, φάρμακα και ιατρικός εξοπλισμός καθώς και δομικά υλικά, ενώ πραγματοποιείται αναφορά στο γεγονός ότι «η COGAT συντονίζει τις δραστηριότητές της με όλες τις διεθνείς ανθρωπιστικές οργανώσεις και την Παλαιστινιακή Αρχή».

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ
Στο έγγραφο παρουσιάζονται οι ισχυρισμοί της ισραηλινής πλευρά γύρω από το ζήτημα της ανθρωπιστικής κρίσης. Όπως αναφέρεται «Οι ισχυρισμοί της οργάνωσης Free Gaza ότι υπάρχει ανθρωπιστική κρίση στην Λωρίδα δεν έχουν καμία βάση στην πραγματικότητα».
Επίσης παρατίθενται δηλώσεις της Μαθίλντ Ρέντμαντ, αναπληρώτριας Διευθύντριας του Διεθνούς Ερυθρού Σταυρού στη Γάζα δηλώσεις της προς τα Ισραηλινά ΜΜΕ τον Απρίλιο του 2011, σύμφωνα με τις οποίες «δεν υπάρχει ανθρωπιστική κρίση στη Γάζα. Εάν πάτε στα σουπερμάρκετ υπάρχουν προϊόντα. Υπάρχουν εστιατόρια και μια ωραία παραλία». Μάλιστα αναφέρεται ότι η Ρέντμαντν, η οποία είχε πραγματοποιήσει έκκληση προς την ισραηλινή κυβέρνηση αναφορικά με τη μεταφορά περισσότερων οικοδομικών υλικών στη Γάζα, καταδίκασε τις επιθέσεις με ρουκέτες της Χαμάς εναντίον Ισραηλινών αμάχων.
Σε σχέση με την μεταφορά δομικών υλικών στη Γάζα αναφέρεται συγκεκριμένα ότι «Πρέπει να υπάρχει αυστηρός έλεγχος των δομικών υλικών που μεταφέρονται στη Γάζα διότι πολλά απ’ αυτά τα υλικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν από την Χαμάς για την κατασκευή ρουκετών και ενισχυμένων οχυρών».
Σε συνέχεια αυτής της πληροφόρησης παρατίθενται στοιχεία για την έγκριση 121 έργων υποδομής σε συνεργασία με διεθνείς οργανώσεις, αλλά και για τη μεταφορά 51,238 τόνων δομικών υλικών».
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το έγγραφο «Τον Φεβρουάριο του 2011, ο Πρωθυπουργός του Ισραήλ, Μπενιαμίν Νετανιάχου, εξέφρασε την περαιτέρω βούληση του Ισραήλ να επιτρέψει την ανάπτυξη των υποδομών της Λωρίδας της Γάζας έπειτα από συνάντηση τού με τον εκπρόσωπο του Διεθνούς Κουαρτέτου για τη Μέση Ανατολή, Τόνυ Μπλέρ».

ΔΙΕΘΝΗΣ ΠΑΡΑΓΩΝ
Στο ενημερωτικό δελτίο γίνεται λόγος στις τοποθετήσεις του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ Μπαν Κι Μουν, αλλά και του εκπροσώπου του Στέιτ Ντιπάρτμεντ αναφορικά με την πρόκληση έντασης από την πλευρά των «στολίσκων».
Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι «Σε επιστολή του προς τα κράτη της Μεσογείου, ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ, Μπαν Κι Μούν, δήλωσε ότι οι στολίσκοι δημιουργούν ένταση και έκανε έκκληση στις οργανώσεις που μεταφέρουν βοήθεια στη Γάζα να το πράξουν μέσω των επίσημων επίγειων περασμάτων. Παρόμοιες δηλώσεις έκανε και ο εκπρόσωπος του Στείτ Ντιπάρτμεντ των ΗΠΑ, λέγοντας ότι οι στολίσκοι είναι προκλητικοί και ότι το Ισραήλ διαθέτει πολύ αποτελεσματικούς μηχανισμούς στα επίσημα περάσματα με την Γάζα για την μεταφορά ανθρωπιστικής βοήθειας».
Επίσης γίνεται λόγος για την απόφαση της Αιγύπτου να προχωρήσει, πρόσφατα, σε άνοιγμα των συνόρων της με τη Γάζα στο συνοριακό πέρασμα της Ράφα, γεγονός το οποίο σύμφωνα με την πλευρά του Ισραήλ, συνιστά αποκλεισμό της Λωρίδας.
του Δημήτρη Μπεκιάρη

«Ο στολίσκος της Γάζας» και η τρομοκρατία

Εξόχως αποκαλυπτικό είναι το περιεχόμενο ογκώδους ενημερωτικού δελτίου, το οποίο διέρρευσε από κυβερνητικές πηγές του Τελ Αβίβ και το οποίο αποκαλύπτει σήμερα το newscode.gr, για τις διασυνδέσεις του κινήματος «Free Gaza» και του ελληνικού παραρτήματός με την επωνυμία «Ένα Καράβι για τη Γάζα» με τον αναρχικό χώρο στην Ελλάδα, με εμπλεκόμενους στην υπόθεση της ελληνικής τρομοκρατίας, με ισλαμικές οργανώσεις όπως η Χαμάς και με ακραίες τουρκικές οργανώσεις, όπως η ΙΗΗ για την οποία υπάρχουν στοιχεία και ενδείξεις για σχέσεις με το Ιράν, με διεθνείς τρομοκρατικές οργανώσεις, όπως η Αλ Κάιντα.
Το εν λόγω δελτίο αναφέρεται στο ρόλο συγκεκριμένων προσώπων, όπως ο επικεφαλής του ελληνικού παραρτήματος της «Free Gaza» Βαγγέλης Πισσίας, ο Πέτρος Γιώτης, ο οποίος συμμετείχε στο πρώτο ταξίδι του στολίσκου της Ελευθερίας και ο Τάκης Πολίτης γνωστός Έλληνας ακτιβιστής της «Free Gaza».
Επίσης το συγκεκριμένο έγγραφο δεν παραλείπει να αναφερθεί στο ρόλο Ελληνίδας βουλευτού για την οποία αναφέρεται ότι διατηρεί στενές σχέσεις με το κίνημα «Free Gaza», όπως επίσης ότι έχει συναντηθεί με υψηλόβαθμα στελέχη της Χαμάς, μεταξύ των οποίων βρίσκεται και ο υπουργός Εξωτερικών της οργάνωσης Μαχμούντ Αλ Ζαχάρ.
Εκτός, όμως, από όλα αυτά το ενημερωτικό δελτίο περιλαμβάνει επίσης εξαιρετικά σημαντικές πληροφορίες και εκτιμήσεις αναφορικά με τον ρόλο του Αιγύπτιου Ναΐμ Ελγκαντούρ, προέδρου της «Ένωσης Μουσουλμάνων Ελλάδας», αλλά και στη σχέση της υπόθεσης της μεταφοράς 300 παράνομων μεταναστών από την Κρήτη στην Αθήνα.
Επίσης ξεχωριστή αναφορά πραγματοποιείται για τον ρόλο της τουρκικής κυβέρνησης, αλλά και για τον γιο του Τούρκου πρωθυπουργού Ταγίπ Ερντογάν, Νετσμετίν ο οποίος συμμετείχε σε εκδήλωση προς τιμήν των «Σαχίντ» (μαρτύρων) του «στολίσκου της Ελευθερίας» του 2010.

ΥΠΟΝΟΜΕΥΣΗ
Το ενημερωτικό δελτίο εντάσσει τη δράση των Ελλήνων διοργανωτών του «στολίσκου της Ελευθερίας» στο πλαίσιο της υπονόμευσης των Ελληνο – ισραηλινών σχέσεων, σε μία περίοδο που οι σχέσεις Αθήνας – Τελ Αβίβ είναι καλύτερες από ποτέ και που το ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών ήδη έχει εκδώσει ανακοίνωση αποτροπής των Ελλήνων πολιτών και ελληνικών πλοίων ή άλλων πλωτών μέσων, ώστε να μην συμμετάσχουν στον νέο «στολίσκο της Ελευθερίας».
Μάλιστα ο Πρέσβης του Ισραήλ στην Ελλάδα, κ. Arye Mekel εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ανακοίνωση του ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι γίνεται αναφορά σε τηλεοπτική εμφάνιση του Βαγγέλη Πισσιά στη δημόσια τηλεόραση ΕΡΤ-3, κατά τη διάρκεια της οποίας εξέφρασε την έντονη αντίθεσή του στη βελτίωση των Ελληνο – Ισραηλινών σχέσεων «κάνοντας έκκληση για επιστροφή στις ‘παραδοσιακές σχέσεις της Ελλάδας με τον αραβικό κόσμο’. Δήλωσε ότι η νέα αποστολή του στολίσκου αποτελεί ‘μέρος αυτής της προσπάθειας’. Ο Πισσίας προσπάθησε να παρουσιάσει με αρνητικό τρόπο τις Ελληνο – ισραηλινές σχέσεις, χαρακτηρίζοντας τα πιθανά οφέλη της συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας, Ισραήλ και Κύπρου, ιδιαίτερα στον χώρο της ενέργειας, ως ένα όνειρο θερινής νυκτός που δεν θα υλοποιηθεί ποτέ».
Σύμφωνα με το ίδιο ενημερωτικό δελτίο , το οποίο διέρρευσε από κυβερνητικές πηγές του Τελ Αβίβ, «Η ‘Free Gaza’ και το ελληνικό παράρτημά της δεν είναι ανθρωπιστική οργάνωση, αλλά στόχος της είναι η παροχή πολιτικής νομιμοποίησης και υποστήριξης στο εξτρεμιστικό καθεστώς της Χαμάς που κυβερνά τη Λωρίδα της Γάζας. Το ελληνικό παράρτημα της ‘Free Gaza’ αποτελείται από ακροαριστερούς ακτιβιστές που έχουν εκφράσει την υποστήριξή τους για τη Χαμάς, έχουν νομιμοποιήσει αυταρχικά καθεστώτα όπως το Ιράν, έχουν εκφράσει συμπάθεια για ύποπτα μέλη ελληνικών και διεθνών τρομοκρατικών οργανώσεων και στο παρελθόν έχουν συμμαχήσει με μία ακραία τουρκική οργάνωση. Συμμετέχουν σε ένα διεθνή στολίσκο με απώτερο σκοπό να προχωρήσουν σε μία προβοκάτσια εναντίον του Κράτους του Ισραήλ για να πλήξουν τις νέες στρατηγικές σχέσεις μεταξύ Ισραήλ, Ελλάδας και Κύπρου».

ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΗ ΧΑΜΑΣ
Ένα από τα θέματα στο οποίο επικεντρώνει το συγκεκριμένο έγγραφο αναφορικά με τον ρόλο, που διαδραματίζει η «Free Gaza», αλλά και το ελληνικό τμήμα της είναι η στήριξη προς την παλαιστινιακή οργάνωση «Χαμάς». Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται «Η ελληνική συμβολή στην οργάνωση «Free Gaza» είναι σημαντικότατη. Οι Έλληνες ακτιβιστές έχουν διαδραματίσει κύριο ρόλο στη διοργάνωση αρκετών αποστολών και μάλιστα είναι οι πρώτοι που πραγματοποίησαν το πρώτο ταξίδι της οργάνωσης τον Αύγουστο του 2008, με δύο ελληνικά ψαροκάικα τα οποία προσέγγισαν το λιμάνι της Γάζας, αφού τους το επέτρεψαν οι Ισραηλινές Ένοπλες Δυνάμεις. Ένας μεγάλος αριθμός Ελλήνων ακτιβιστών πάνω σε ελληνικά πλοία συμμετείχε και στον τελευταίο στολίσκο της οργάνωσης, ο οποίος ενεπλάκη σε συγκρούσεις με τις Ισραηλινές Ένοπλες Δυνάμεις (IDF), τον Μάιο του 2010». Επίσης στο εν λόγω δελτίο αναφέρεται ότι τις τελευταίες ημέρες στην Ελλάδα καταφθάνουν ακτιβιστές από ολόκληρο τον χώρα και μάλιστα από χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Νέα Ζηλανδία, ο Καναδάς και άλλες, «προκειμένου να κάνουν τις τελευταίες προετοιμασίες για το ταξίδι τους».
Επίσης γίνεται λόγος στην αισθητή διαφοροποίηση των διακηρύξεων ανάμεσα στην «Free Gaza» και στο ελληνικό παράρτημα με την επωνυμία «Ένα Καράβι για τη Γάζα».
Σε αντίθεση με την διεθνή ιστοσελίδα της οργάνωσης, η οποία αναφέρει ότι στόχος της οργάνωσης είναι η επικέντρωση της προσοχής στον θαλάσσιο αποκλεισμό της Γάζας με «κοινωνική βοήθεια» και «μη βίαια μέσα», αντίστοιχα στην ιστοσελίδα του ελληνικού παραρτήματος γίνεται λόγος για «υποστήριξη της παλαιστινιακής αντίστασης με όλα τα μέσα», γεγονός το οποίο η Ισραηλινή πλευρά, με βάση το συγκεκριμένο έγγραφο αντιμετωπίζει ως ένδειξη ότι «Έλληνες ακτιβιστές υποστηρίζουν τρομοκρατικές ενέργειες όπως είναι οι βομβιστικές επιθέσεις αυτοκτονίας και οι ρίψεις ρουκετών εναντίον αθώων Ισραηλινών πολιτών από παλαιστινιακές τρομοκρατικές ομάδες, όπως είναι η Χαμάς».
Μετά από αυτό το σημείο αναφέρεται ότι «Οι Έλληνες ακτιβιστές του στολίσκου έχουν επιδείξει την υποστήριξή τους για τη Χαμάς με ποικίλους τρόπους. Κατά τη διάρκεια της πρώτης αποστολής στη Γάζα τον Αύγουστο του 2008, Έλληνες και διεθνείς ακτιβιστές συναντήθηκαν και τιμήθηκαν από υψηλόβαθμα στελέχη της Χαμάς, μεταξύ των οποίων και ο Ισμαήλ Χανίγια, ο Πρωθυπουργός της Χαμάς, και ο Υπουργός Εξωτερικών της οργάνωσης, Μαχμούντ Αλ Ζαχάρ».
Επίσης αναφέρεται ότι συναντήθηκαν και με μέλη της Ισλαμικής Τζιχάντ.
Όπως αναφέρει το δελτίο «Τον Μάρτιο του 2009, υποστηρικτές και Έλληνες ακτιβιστές της ‘Free Gaza’ μεταξύ των οποίων και Έλληνες βουλευτές ταξίδεψαν στη Δαμασκό και συναντήθηκαν με τον Χαλέντ Μεσάλ υψηλόβαθμο στέλεχος της Χαμάς, που διατηρεί τη βάση του στη Συρία. Στην αντιπροσωπεία συμμετείχε και Έλληνας βουλευτής που συμμετείχε στο πρώτο ταξίδι του κινήματος της 'Free Gaza' τον Αύγουστο του 2008».
Ειδική αναφορά γίνεται στον ακτιβιστή Τάκη Πολίτη, ο οποίος δήλωνε ότι ήλπιζε πως τον στολίσκο της Γάζας θα υποδεχόταν η «εκλεγμένη Κυβέρνηση της Χαμάς».

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ
Εξαιρετικό ενδιαφέρον έχουν οι Ισραηλινές πληροφορίες και εκτιμήσεις, τις οποίες περιλαμβάνει το έγγραφο, το περιεχόμενο του οποίου φέρει στο φως το newscode.gr, αναφορικά με τις σχέσεις, οι οποίες έχουν διαπιστωθεί ανάμεσα στους Έλληνες ακτιβιστές του «στολίσκου της Ελευθερίας» και σε κατηγορούμενους για συμμετοχή σε εγχώριες, αλλά και διεθνείς τρομοκρατικές οργανώσεις. Πρέπει να σημειωθεί ότι ειδική αναφορά πραγματοποιείται στον κατηγορούμενο σχετικά με την υπόθεση του ΕΛΑ, Χρήστο Τσιγαρίδα.
Επίσης πραγματοποιείται αναφορά στο γεγονός ότι αρκετοί από τους Έλληνες ακτιβιστές προέρχονται από τον αναρχικό χώρο ή «τρέφουν συμπάθεια για αναρχικά κινήματα και άτομα για τα οποία υπάρχουν υποψίες για συμμετοχή στην εγχώρια τρομοκρατία».
Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι «το 2003 και 2004 γνωστά μέλη του κινήματος ‘Free Gaza’ συμμετείχαν ως μάρτυρες υπεράσπισης στις δίκες μελών του Επαναστατικού Λαϊκού Αγώνα (ΕΛΑ) και της 17 Νοέμβρη, οι οποίες είναι ελληνικές τρομοκρατικές οργανώσεις».
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες «το 2004 ο επικεφαλής του ελληνικού παραρτήματος της ‘Free Gaza’, Βαγγέλης Πισσίας, συμμετείχε ως μάρτυρας υπεράσπισης στη δίκη του Χρήστου Τσιγαρίδα, άτομο που ομολόγησε ότι ήταν μέλος του Επαναστατικού Λαϊκού Αγώνα (ΕΛΑ)».
Στη συνέχεια γίνεται ειδική αναφορά στον ΕΛΑ, για τον οποίο αναφέρεται ότι «ήταν μία εγχώρια τρομοκρατική οργάνωση που έχει πλέον διαλυθεί, και η οποία κατηγορήθηκε για 250 επιθέσεις στην Ελλάδα εναντίον αμερικανικών, Δυτικών και ελληνικών στόχων κατά την περίοδο 1975 – 1995. Όλα τα μέλη της οργάνωσης αθωώθηκαν το 2009 λόγω έλλειψης στοιχείων ή επειδή τα αδικήματά τους είχαν παραγραφεί».
Για τον Χρήστο Τσιγαρίδα για τον οποίο σημειώνεται ότι «αναφέρεται στον κατάλογο των επιβατών του ελληνικού πλοίου ‘Σφενδόνη’, που συμμετείχε στον τελευταίο στολίσκο τον Μάιο του 2010».
Εκτός, όμως, από τους Πισσία και Τσιγαρίδα, ειδική είναι η αναφορά που πραγματοποιείται στον Πέτρο Γιώτη, ο οποίος συμμετείχε στο πρώτο ταξίδι του κινήματος «Free Gaza» τον Αύγουστο του 2008.
Ο Πέτρος Γιώτης, ο οποίος κατέγραψε τις συναντήσεις των Ελλήνων ακτιβιστών με την ηγεσία της Χαμάς χαρακτηρίζεται «γνωστή προσωπικότητα του ελληνικού αναρχικού χώρου».
Όμως, ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι, όπως ακριβώς αναφέρεται «Πριν από αυτό, το 2003, ο Γιώτης συμμετείχε ως μάρτυρας υπεράσπισης στη δίκη του Δημήτρη Κουφοντίνα, μέλους της 17 Νοέμβρη που έχει καταδικαστεί και προφυλακιστεί» και προστίθεται ότι «Ο Γιώτης αποφάσισε να παραστεί στη δίκη Κουφοντίνα ως μάρτυρας υπεράσπισης για ‘ιδεολογικούς λόγους’».
Στη συνέχεια πραγματοποιείται μία σύντομη αναφορά στην «17 Νοέμβρη» για την οποία αναφέρεται ότι είναι μία «περιβόητη ελληνική τρομοκρατική οργάνωση που ευθύνεται για 23 πολιτικές δολοφονίες και 103 επιθέσεις εναντίον ελληνικών, αμερικανικών, βρετανικών και άλλων στόχων. Η οργάνωση διαλύθηκε όταν τα μέλη της συνελήφθησαν».

Η ΥΠΑΤΙΑ, ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΚΑΙ Ο ΕΛΓΚΑΝΤΟΥΡ
Όμως οι πληροφορίες δεν περιορίζονται στο γεγονός ότι ο Πέτρος Γιώτης ήταν μάρτυρας υπεράσπισης του Δημήτρη Κουφοντίνα στις δίκες για τη «17 Νοέμβρη», αλλά επεκτείνονται και στον ρόλο, τον οποίο διαδραμάτισε ως εκπρόσωπος της «Πρωτοβουλίας Αλληλεγγύης» στην υπόθεση της μεταφοράς 300 παράνομων μεταναστών στην Αθήνα από την Κρήτη, οι οποίοι όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται «αρχικά κατέλαβαν το Πολυτεχνείο και έπειτα άρχισαν απεργία πείνας όταν μεταφέρθηκαν σε άλλο κτήριο». Μάλιστα σημειώνεται ότι «το όλο θέμα προκάλεσε μεγάλο πονοκέφαλο στην ελληνική κυβέρνηση».
Επίσης αναφορά γίνεται στη σχέση του Ναΐμ Ελγκαντούρ, προέδρου της «Ένωσης Μουσουλμάνων Ελλάδας» και της συζύγου του Άννα Στάμου, η οποία όπως αναφέρεται είναι «μία Ελληνίδα πουέχει ασπαστεί το Ισλάμ». Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το περιεχόμενο του σημειώματος, το οποίο αποκαλύπτει το newscode.gr «Ο ίδιος ο Ελγκαντούρ συμμετείχε στον τελευταίο στολίσκο για τη Γάζα τον Μάιο του 2010, ενώ λέγεται ότι η σύζυγός του έπαιξε κύριο λόγο στη διοργάνωση των δραστηριοτήτων του ελληνικού παραρτήματος ‘Ένα Καράβι για τη Γάζα’».
Μάλιστα σημειώνεται ότι «Η Ένωση Μουσουλμάνων Ελλάδας» εκπροσωπεί του Μουσουλμάνους μετανάστες στη χώρα» και προστίθεται ότι « O Ελγκαντούρ, ο οποίος κατάγεται από την Αίγυπτο, είναι ένθερμος υποστηρικτής των δικαιωμάτων των Μουσουλμάνων στην Ελλάδα, ενώ πριν μερικούς μήνες διοργάνωσε δημόσια προσευχή περίπου 5.000 Μουσουλμάνων στην Αθήνα».

ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΜΕ ΑΚΡΑΙΕΣ ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
«Οι Έλληνες ακτιβιστές του στολίσκου στο παρελθόν συμμάχησαν ανοικτά με την ‘IHH’, μια ακραία ισλαμική τουρκική ‘φιλανθρωπική’ οργάνωση, η οποία ήταν ο κύριος χρηματοδότης και διοργανωτής του στολίσκου το 2010», αναφέρει το ισραηλινό ενημερωτικό δελτίο. Οι ακτιβιστές της IHH ήταν εκείνοι, οι οποίοι βρίσκονταν στο πλοίο ‘Mavi Marmara’, στο οποίο πραγματοποίησαν έφοδο οι άνδρες των ισραηλινών Ενόπλων Δυνάμεων.
Η IHH πρόσφατα έχει αποφασίσει να μην συμμετάσχει στο νέο στολίσκο της Γάζας. Ωστόσο υπάρχουν πληροφορίες και ενδείξεις ότι μέλη της IHH θα συμμετάσχουν στο νέο στολίσκο πάνω σε πλοία, τα οποία θα αποπλεύσουν από την Ελλάδα. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται «Η παλιά συμμαχία Ελλήνων ακτιβιστών με την οργάνωση και η πρόσφατη συμμετοχή τους σε εκδηλώσεις της IHH στην Τουρκία για το νέο στολίσκο αποκάλυψε τόσο την ακραία ιδεολογία όσο και τους πραγματικούς στόχους των Ελλήνων ακτιβιστών».
Ομως, ίσως το μεγαλύτερο ενδιαφέρον σε αυτή την ενότητα παρουσιάζουν οι πληροφορίες για τη διασύνδεση της τουρκικής οργάνωσης «IHH» με την Αλ Κάιντα. Σύμφωνα με έκθεση του Δανικού Ινστιτούτου Διεθνών Ερευνών, το 2006 η IHH είχε διασυνδέσεις με την Αλ Κάιντα, όπως επίσης και με παγκόσμια ισλαμικά δίκτυα στη δεκαετία του 1990.
Όπως αναφέρει το ενημερωτικό δελτίο που διέρρευσε από κυβερνητικές πηγές του Τελ Αβίβ «Το 2003, μιλώντας ενώπιον δικαστηρίου των ΗΠΑ ο Γάλλος Δικαστής Ζαν Λουί Μπριγκιέρ, δήλωσε ότι η IHH έπαιξε σημαντικό ρόλο σε αποτυχημένη προσπάθεια του ισλαμιστή τρομοκράτη Αχμέντ Ρεσάμ να ανατινάξει το αεροδρόμιο στο Λος Άντζελες. Επιπλέον είναι γνωστές οι στενές σχέσεις της IHH με τη Χαμάς και την ηγεσία της».
Μάλιστα σε συνέντευξη Τύπου, η οποία πραγματοποιήθηκε στην Τουρκία, στις 5 Μαϊου 2011, με την συμμετοχή και άλλων μουσουλμανικών οργανώσεων η IHH προχώρησε στην καταδίκη της δολοφονίας του Οσάμα Μπιν Λάντεν, προχωρώντας σε χαρακτηρισμούς όπως «αμερικανική τρομοκρατία». Σύμφωνα με το δελτίο «αυτά τα στοιχεία αποτελούν επιπλέον απόδειξη της ακραίας αντι- Δυτικής και ριζοσπαστικής ισλαμικής κοσμοθεωρίας της οργάνωσης».
Σε συνέντευξη την οποία παραχώρησε στις 11 Μαϊου 2011, ο επικεφαλής της IHH, Μπουλέντ Γιλντρίμ, είχε δηλώσει ότι η οργάνωσή του δεν θα δίσταζε να θυσιάσει περισσότερους «Σαχίντ» δηλαδή Μουσουλμάνους «μάρτυρες» για να επιτύχει τους στόχους του στολίσκου στη νέα αποστολή του στα τέλη Ιουνίου.
Οι ακτιβιστές του ελληνικού παραρτήματος της «Free Gaza» έχουν δώσει συνεντεύξεις Τύπου, στις οποίες κατέστησαν δηλωτική την συνεργασία τους με την IHH, όπως αναφέρει το έγγραφο, το οποίο συμπληρώνει ότι «είχαν πράξει τα μέγιστα για να υποβαθμίσουν τους ισχυρισμούς για τους δεσμούς της IHH μα ακραίες οργανώσεις σε μία προσπάθεια να προωθήσουν τα υποτιθέμενα ‘ανθρωπιστικά διαπιστευτήρια’ της».
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται «ο Βαγγέλης Πισσίας συμμετείχε σε συνέντευξη Τύπου και σε εκδηλώσεις στη Πλατεία Ταξίμ της Κωνσταντινούπολης με στόχο να προωθήσει το νέο στολίσκο και να τιμήσει τους Τούρκους ισλαμιστές ‘Σαχίντ’ που έχασαν τη ζωή τους στις συγκρούσεις με τις Ισραηλινές Ένοπλες Δυνάμεις πέρυσι». Μάλιστα στις ίδιες εκδηλώσεις είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι συμμετείχε επίσημη αντιπροσωπεία του Ιράν με επικεφαλής τον Αγιατολάχ Σαγιέντ Γκαεμαγκάμι.
Μάλιστα τα μέλη της ιρανικής αντιπροσωπείας κρατούσαν πανό, στο οποίο απεικονιζόταν ο ηγέτης της οργάνωσης Χεζμπολάχ Χασάν Νασράλα. Όπως σημειώνεται «Όπως και η Χαμάς, η Χεζμπολάχ είναι μία τρομοκρατική οργάνωση που επιδιώκει την καταστροφή του Ισραήλ και παίρνει εντολές από την Τεχεράνη».
Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας «Bild» υπάρχουν ενδείξεις και για διασυνδέσεις της Ιρανικής κυβέρνησης με την τουρκική IHH. Σύμφωνα, μάλιστα με εκείνο το δημοσίευμα και όπως αναφέρει το έγγραφο «τρεις Ιρανοί κατάσκοποι στην Κωνσταντινούπολη τέθηκαν σε κατ’ οίκον περιορισμό επειδή έβγαζαν πλαστά διαβατήρια και ταξιδιωτικά έγγραφα για τους διοργανωτές του στολίσκου από την IHH».

Η ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ Ο ΓΙΟΣ ΤΟΥ ΕΡΝΤΟΓΑΝ
Όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή του ο αναλυτής Στήβεν Μέρλι, υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις σε ότι έχει να κάνει με την ανάμειξη της τουρκικής κυβέρνησης στα γεγονότα που διαδραματίστηκαν στο «Mavi Marmara». Το έγγραφο αναφέρεται στη συμμετοχή Αξιωματούχων του κυβερνώντος κόμματος στην Τουρκία AKP (Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης), σε «εκδηλώσεις της Τουρκικής Μουσουλμανικής Αδελφότητας για την υποστήριξη του στολίσκου».
Μάλιστα πραγματοποιείται ειδική αναφορά στον γιό του Τούρκου πρωθυπουργού Ταγίπ Ερντογάν, Νετσμετίν και στο γεγονός ότι πρόσφατα συμμετείχε σε εκδήλωση των Τούρκων «Σαχίντ» του «στολίσκου της Ελευθερίας», ο οποίος κατευθυνόταν στη Γάζα το 2010.
Η συγκεκριμένη τουρκική οργάνωση, δηλαδή η IHH, φέρεται να διατηρεί σχέσεις με την τουρκική κυβέρνηση, γεγονός που σύμφωνα με τις πληροφορίες που διέρρευσαν «μπορεί να αποτελεί τον λόγο για τον οποίο η Κυπριακή Δημοκρατία αποφάσισε να απαγορεύσει τότε τον ελλιμενισμό των πλοίων του στολίσκου σε κυπριακά λιμάνια, στην πορεία τους προ τη Γάζα».
Ειδική αναφορά γίνεται, επίσης, στη βουλευτή της Κύπρου, Έλενα Θεοχάρους η οποία ανήκει στο κόμμα του Δημοκρατικού Συναγερμού (ΔΥΣΗ) και για την οποία αναφέρεται ότι «υποστηρίζει τον Παλαιστινιακό αγώνα». Όπως τονίζεται «αρνήθηκε να συμμετάσχει στον τελευταίο στολίσκο τον Μάιο του 2010, καθώς, όπως υποστήριξε η ίδια, υπήρχαν πράκτορες των τουρκικών μυστικών υπηρεσιών (ΜΙΤ) πάνω στα τουρκικά πλοία».
Εκτός αυτών, όμως, γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην στάση που τηρεί ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας Αχμέτ Νταβούτογλου, ο οποίος ενώ στην αρχή δήλωσε αρχικά ότι η Τουρκία θα λάβει «όλα τα απαραίτητα μέτρα» για την προστασία του νέου στολίσκου, στις 6 Ιουνίου δήλωσε ότι «ίσως η IHH θα έπρεπε να ξανασκεφτεί την αποστολή της».
Σύμφωνα με το περιεχόμενο του εγγράφου «Διάφοροι αναλυτές εικάζουν ότι η Τουρκία άρχισε να αποστασιοποιείται από το νέο στολίσκο εξαιτίας του αναβρασμού που υπάρχει στη Μέση Ανατολή και συγκεκριμένα στη γειτονική Συρία επειδή υπήρξαν πιέσεις από τις ΗΠΑ. Αναλύσεις στον ισραηλινό Τύπο αναφέρουν ότι στη συγκεκριμένη στιγμή η τουρκική κυβέρνηση δεν θα επιχειρούσε να υπάρξει ένταση με το Ισραήλ».

ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΙΡΑΝ
Για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν οι Έλληνες ακτιβιστές το Ιράν το έγγραφο αναφέρει «Οι Έλληνες ακτιβιστές του στολίσκου και οι υποστηρικτές τους έχουν δώσει νομιμοποίηση σε αυταρχικά καθεστώτα, όπως το Ιράν. Μάλιστα τον Μάρτιο του 2009 και τον Ιανουάριο του 2010, Έλληνες ακτιβιστές και υποστηρικτές του παραρτήματος ‘Ένα Καράβι για τη Γάζα’ συμμετείχαν σε φιλο-παλαιστινιακές εκδηλώσεις που διοργανώθηκαν από την ιρανική Κυβέρνηση στην Τεχεράνη ή και από την Πρεσβεία του Ιράν στην Αθήνα. Μεταξύ αυτών και ο επικεφαλής του ελληνικού παραρτήματος ‘Free Gaza’, Βαγγέλης Πισσίας, ο οποίος συμμετείχε σε εκδήλωση της ιρανικής Πρεσβείας στην Αθήνα για την ‘παλαιστινιακή αντίσταση’ τον Ιανουάριο του 2010».
Επίσης γίνεται λόγος για την υποστήριξη που παρέχει το ελληνικό παράρτημα της «Free Gaza» στις κοινωνικές εξεγέρσεις και στα δημοκρατικά κινήματα στη Μέση Ανατολή, αλλά και στον «επιλεκτικό τρόπο» με τον οποίο η συγκεκριμένη οργάνωση έχει δείξει τις «δημοκρατικές της ευαισθησίες».
Έτσι αναφέρεται: «Οι Έλληνες ακτιβιστές του στολίσκου έχουν διοργανώσει συζητήσεις για τις λαϊκές εξεγέρσεις σε χώρες, όπως η Τυνησία και η Αίγυπτος, αλλά έχουν παραλείψει να αναφερθούν στη δεινή καταπίεση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και τον διωγμό των διαδηλωτών στη Συρία και στο Ιράν. Ενώ το ‘Ένα Καράβι για τη Γάζα’ δεν χάνει ευκαιρία να καταδικάσει το Ισραήλ, στην ιστοσελίδα του απουσιάζουν εντελώς οι αναφορές στη Συρία και το Ιράν. Για παράδειγμα, οι πρόσφατοι βασανισμοί και δολοφονίες παιδιών ηλικίας 11 και 13 ετών από το καθεστώς της Συρίας δεν φαίνεται να συγκινούν τους Έλληνες ακτιβιστές. Η ιστοσελίδα ‘Ένα Καράβι για τη Γάζα’ δεν είχε επίσης καμία αναφορά στον διωγμό και την καταπίεση των διαδηλωτών και των πολεμιστών της αντιπολίτευσης από το καθεστώς Καντάφι στη Λιβύη, αλλά έσπευσε να καταδικάσει τους βομβαρδισμούς του ΝΑΤΟ κατά του λιβυκού καθεστώτος».
του Δημήτρη Μπεκιάρη